Saat ikiyi geçmeden



Uykum geldiğinde geveze olurum ben hep. Börek yaparken bu kadar konuşmam normalde, normalde konuşmam konuşunca ağlarım çünkü. İstesem şimdi de ağlarım ama canım istemiyorum o yüzden ağlamam. Bir sürü kelime var hep aklımda, kulağa güzel geliyorlar mı bilmiyorum, aklımda bir şeyler var kulağa güzel gelsinler diye, onları da söylemek istemiyorum. Onlardan da korkuyorum.

Börek yaparken dedim. Hep ölümlü düşünüyorum. "Ölümlü, ölümsel, ölümcül, ölüm" hep öyle şeyler işte. Neden bunu düşündüğüme pek emin olamıyorum, galiba şimdiyi yaşayamamanın verdiği bir his bu. (Aslında his tam olarak karşılamıyorum bunu, duygu-his-düşünce-ruhsalbirşeyler, yok gelmiyor bir türlü o kelim, hiç duymadığım bir kelime, yaşamadığım bir şey bu.)

Bir hikaye okudum. Varlığını bildiğim bir insanın birbirine benzeyen birçok hikayesinden biriydi. Sadece bunun sonu farklıydı. Yalnız ya da yarım kalmış sayılmazdı. Hatta biraz da hentai gibi bir şey olmuştu. (Evet, o kelimenin türkçesini kullanmak bana iğrenç geliyor. Galiba ben hala oldukça utangaç bir insanım. Öyle görünmesem de.) Bunu boşverdim sonra. Yine de öteki hikayeleri okumam gerek. Çünkü bir şeyler değişmişse (iğrenç bir şekilde bile olsa) başka şeyler de mi değişmiştir merak ederim.

Neyse boşverelim şimdi onu. Ben yaşamak istiyorum. Çünkü yaşaadığım her an yaşamaktır zaten. Yaşadığımız her an ömürdür. Giden ömürden gitmez, ömür bizimle beraber gider. Yaşasan da yaşamasan da gider. O yüzden yaşa ve beraber gittiğini söyle.

Mesafeler diyorduk. Mesafeler sevgiye etki etmez. Seversen seversin sevmezsen sevmezsin. Sadece dürüst olman gerek. Yıllar sonra bakıp ya "İyi ki peşimi bırakmamış." dersin, ya da "İyi ki kurtulmuşum ondan.". İstediğin kurtulmak değilse ve tercihin eninde sonunda ondan yana olacaksa o zaman sadece yaşa. (Neden kendi köşene çekiliyorsun? Neden konuşmuyorsun. Ya da tek konuştuğun bensem başkasıyla konuşmuyorsun. Kimseyle konuşmak istemiyorsan neden çok fazla ders çalışmıyorsun? Neden bir şeylere aşırı derecede bağlanmıyorsun? Sen nelerden korkuyorsun? Neden korkuyorsun? Yaşa, çünkü ben öyle istiyorum. Öteki türlü ölürsen de ağlamaktan başka bir şey yapamam.)

Başım ağrıyor, gözlük taktığım için mi ağrıyor yoksa ışıklar yandığı için mi? Uyumam gerek. Uyuyayım ben.

(Dün ne dediğimi unuttum.)
(Bugün ne dediğimi unuttum.)
(Ben hep unuturum.)

2 yorum:

  1. börek mi hii mesela dün senin böreğini yesem hayatta unutmazdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımda olsun, olur da bir gün yolumuz kesişirse börek getireyim sana :)

      Sil

Aklından geçenleri duymak istiyorum~