Dert mi sır mı?

Bir insan sana "Serçe parmağım yamuk." diyorsa, bu her zaman o insanın problemli olduğu ve bu probleminden dolayı şikayet edip sızlandığı anlamına gelmez. Bazen bir insan sadece "Serçe parmağım yamuk." diyerek sana bir sırrını vermiş olabilir, sana kendinden bir parçayı bırakmış olabilir, "Bunu herkes bilmiyor, sen biliyorsun. Bunu sana söylemeyi uygun gördüm çünkü sen benim için öteki insanlardan farklısın. Sana sırlarımı veriyorum çünkü sana güveniyorum. Sana sırlarımı veriyorum çünkü seni seviyorum." demek istiyor olabilir.

İnsanları değerlendirmeden önce bunu size söyleyerek bir şey kazanıp kaybetmeyeceklerine bakabilirsiniz, kişiliğine bakabilirsiniz, bu kelimelerin onun için ifade ettiği anlama bakabilirsiniz. Bazı dertlerin sır olduğunu görmek gerek, bazı insanlar için en basit dertlerin bile sır olduğunu görmek gerek. Çünkü kimse sevmediği birine hatalarını, yanlışlarını, mutsuzluklarını anlatmaz. Ama bu, her sevdiği insana anlatacağı anlamına da gelmez. Sevginin de bir hiyerarşisi vardır.

İnsanları bana davranışlarıyla suçlamak istemiyorum, onların nasıl düşündüğünü nasıl hissettiğini anlamadığım için ve beklentilerimin çoğu zaman diğer insanlardan farklı olduğunu bildiğim için haklarında yanlış şeyler düşünmekten korkuyorum. İnsanların düşündüğüm kadar bencil olmadığını ve benim de onların düşündüğü ben olmadığımı biliyorum. Çünkü her insan bir başkası için apayrı bir kişiliktir.

Dipnot: "Serçe parmağım yamuk." sadece bir örnek, parmağımın yamuk olduğunu henüz düşünmüyorum.

Birkaç gündür sürekli söylenen/duyulan şarkı.

4 yorum:

  1. yerim seni ne güzel başladın yazıya!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanı yazmaya iten şeyler olunca yazı kendini gösteriyor :)

      Sil
  2. Verdiğin mesajlara sağlık :)

    YanıtlaSil

Aklından geçenleri duymak istiyorum~