Var olmayan ölüler

Belki de en çok özlenecek insanlar asla geri gelemeyecek olanlar.

Ne güzel renk mavi.
Ne güzel şey, mavi gece.
Geçen gün dinlemeye korkup değiştirdiğim bir şarkıyı şimdi dinlemek istedim, açtım dinliyorum. Bu şarkıyı sevip sevmediğim hakkında en ufak bir fikrim yok, ama bana ölen birini hatırlattığı için çok seviyorum diyebilirim. Yok yok yanlış anlamayın hemen, ölen dedimse gerçekten ölmedi o. Hani başta dedim ya "asla geri gelmeyecek olanlar" işte ondan kastım da buydu. Ölenler, ama bu ölme bedenen bir ölüm değil. Hani insan kendi beyni içinde bir kişidir ya, duygulardan ve düşüncelerden oluşan soyut insan; işte insanlar değiştiği zaman bu soyut kişilik de kabuk değiştiriyor, karşınızdaki insan yeni bir insan oluyor. Aslında yeni insanlar tanımak güzeldir değil mi? Değişimler de güzeldir aslında, değişimler genelde daha iyi olanları getirir insanların karşısına. Ama değişimden önceki de bir insandır ya, başka bir insandır ve değişen insan eski kimliğini öldürmüş olur, çünkü bir bedende iki insan yaşayamaz.

Ben, sürekli kendimi öldürdüğüm halde, hep özledim o ölenleri, başkalarının ölülerini. Aslında hep mi? Bilmiyorum, belki de sadece bazı ölenleri. Hani eski (ne kadar eski sayılabilirse) bir şarkıda hatırladığımız ölenleri. Bir fotoğrafta gözümüze çarpan. Ağlanacak bir şey yokken, gerçekten bir sebep yoktan gözlerimizin dolmasına sebep olan.

Şimdi 3. kez çalıyor şarkı, aslında sevmezdim bu şarkıyı, şarkıyı söyleyeni seviyorum ama şarkıyı başka bir şekilde duysam sevmezdim işte.

Duygu krizimi atlattım galiba, şarkının da aptal olduğunu düşünmeye başladım ama biliyorum ki bir dahaki dinlememe tekrar böyle olacağım.

Ama bazen o kadar çok istiyorum ki geçmişe gidip de sonuna kadar tadını çıkaramadığım her anın tadını çıkarmayı.

Not: Ne yazdığımı ben de bilmiyorum. Daha önce demişimdir, yazdığım şeyleri hatırlamam, unutmak için yazarım.

Not 2: Bu yaklaşık 5 ya da 6. dinleyişim olabilir ve galiba ben bu şarkıyı seviyorum.

Not 3: Aslında karamsar bir yazı değil bu da.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aklından geçenleri duymak istiyorum~