Kitap

Gerçekten hayranım şu uzun uzun seri seri kitaplar yazan insanlara, tabii bazıları bir yerden sonra sıkıyor ve insan "Yeter artık yeter! Daha fazla kitap yazmasana be adam." diye düşünüyor, hatta çıkması için uzun uzun beklediğim serilerde oluyor bu hep. Çünkü bekliyorsun, bekliyorsun ve o kadar çok bekliyorsun ki öteki kitaplarda kim ölmüş kim dirilmiş hepsini unutuyorsun, öyle olunca da aylar sonra çıkan kitaplardan pek bir tat alamıyorsun. Örneğin ben Lauren Kate'in Düşüş serisinin ilk kitabına deli gibi aşık olmuştum, gecem gündüzüm oradaki yakışıklı meleklerdi. Sonra ne mi oldu? Serinin ikinci kitabı Türkçeye o kadar geç çevrildi ki ben elime aldığımda kitaptan çoktan soğumuştum.

Şimdi böyle güzel bir giriş yazısından sonra "Ne amaçlıyor bu kız?" diye düşünebilirsiniz. Kitaplardan mı bahsedecek yoksa neyi sevip sevmediğinden mi? Aslında ben de bilmiyorum kediciklerim, şuan amaçladığım şey iki kategoriye de giriyor olabilir. Hani dün yayınladığım hikaye vardı ya "Yankı" işte ben artık nasıl gaza geldiysem (ya da kendime gaz verdiysem) onu önce uzun hikaye sonra da roman haline getirmeye karar verdim. Şöyle ki romanım paralel bir evrende geçiyor, bu evrende her şey müthiş bir uyum halinde devam ediyor ve teknoloji de tahmin edeceğiniz gibi en üst seviyede. Roman Yankı adındaki kahramanımızın, biricik aşkının aslında sadece onun kendine yararlı olmayan kişiliğini düzeltmek için gönderilmiş biri olduğunu öğrenmesiyle başlıyor.

Son zamanlarda aklıma gelen her kurguda fark ediyorum ki ben yazdığım şeylerin roman veya hikaye olarak kalmasını istemiyorum, çünkü romanlarda betimlerin aklımda biçimlenecek şekilde olmasını hikayelerdeyse daha çok imgesel ama vurucu konuların işlenmesini seviyorum. Aslında ben yazdığım bu şeylerin tam olarak anime senaryosu olmasını isterdim. Daha çok diyaloğa dayalı ve filmleştirilmesini istemediğim derecede ütopik ögeler içerdiği için bu fikir o kadar hoşuma gidiyor ki... Ama naparsınız, hayat işte. Belki de rüyalarımda Yankı'nın tatlı mı tatlı bir anime karakteri olduğunu görebilirim ne dersiniz?

Sizden bir tek isteğim var, bana yardım etmeniz çünkü bazen kendimi hiçbir şey yazamayacak kadar yeteneksiz ve fikirsiz hissediyorum. Ama alakalı ya da alakasız, güzel bir şey okuduğumda içimi inanılmaz derecede ilham kaplıyor. Mesela eski sevgilim beni whatsapp'dan engelleyince can sıkıntımı neyle giderebilirim diye düşünürken birkaç hikaye okudum ve bam! çok saçma bir kısa hikaye yazdıktan sonra onu başka bir yöne çekerek harika bir kurgu elde ettim. Peki diyeceksiniz "Napalım, engelleyelim mi ilham gelmesi için mi?" Hayır tabii ki de, bu da bir seçenek ama genelde kalbimi kırar. O yüzden bana ilham alabileceğim şeyler gösterin, hikayeler, romanlar, şiirler, şarkılar, diziler... ve böylece ben de kendime geleyim.

Çok mu konuştum yine ayaküstü? Hem de sadece beş sayfa yazabildiğim kitabım için, her neyse bugün beş yarın on beş. Hoşunuza giderse de kitabımı beleşe yollarım. (Espriyi anlayan olursa bana küfredebilir, sorun değil ^.^)


Ve ben bu şarkıyı ilk kez dinliyorum, galiba.

8 yorum:

  1. Bacım sana bi şey diyim mi? Bence mükemmel ötesi tatlı bi dilin var, yazmayı bırakma ama şu engelleme işlerini bırak :)
    Eğer yardım istersen neden olmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol be Uska'm :D Ay ne yapayım alışkanlık olmuş, birkaç ayda bir engellenmezsem eksik hissediyorum kendimi :P
      İstemem mi :)

      Sil
  2. Ahahah sondaki espri :D yorumsuz :D
    Ayrıca evet ya, bazı yazarlar ya saçmalıyor ya da diğer kitabı o kadar süre sonra geliyor, sonrası tabi seriden bir soğumayla sonuçlanıyor.
    İlham gelebilecek ne desem bilemedim, şahsen bana demin geldi, hemen photoshopta harcadım o ilhamımı da nasıl geliyor ona bir anlam veremiyorum şu an için.
    Tabi yardım istersen tabi etmeye çalışırıım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sülalecek iğrenç espri yeteneğimiz ver bizim, bir de gülüyorum ben böyle şeylere :P
      Seni mutlu eden "vay be ne güzelmiş" dediğin okumalık/dinlemelik bir şey olsa yolla mesela, ilham verir o bana :D Kocaman da teşekkür ederim ^.^

      Sil
  3. Ben de anlatımını seviyorum, yazmayı bırakma.
    Bir de sana ilginç bir kurgusu olan bir kitap önereyim mi?
    Evet önereceğim, Galapagos - Kurt Vonnegut.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Cessie ^.^
      Senin önerine güveniyorum, alınacaklar listemde yerini aldı.

      Sil
  4. Yazının sonunda yaptığın espriye kahkahalarla güldüm. Yalnız değilsin. :)
    Bence çok güzel yazıyorsun ya. Yazılarına yorum bırakmasam da hepsini okuyorum ve yazıda anlattığın duyguyu taa içimde hissediyorum. İyi bir anlatıcısın. :)
    Kurgunu da çok beğendim. Yankı'yı böyle iri gözlü sevimli bir şey olarak hayal ettim. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yazılarımı okuduğunu bilmek beni çok mutlu ediyor :)
      Onu düşleyeli daha 2 gün oldu ama ben de baya bağlandım Yankı'ya :D

      Sil

Aklından geçenleri duymak istiyorum~