Öküzlük göreceli bir kavram

İnsanların nasıl tepki verdiğini bilemeyecek kadar öküzüm galiba.

Şöyle ki ben kitabımın ilk bölümünü bitirdim ama daha ilk bölümde çok sıkıntı var. Çünkü ilk olarak konuya çok bodoslama daldım, hani bir okuyucu hazırlanır, duygular harmanlanır yavaş yavaş olay akışına girilir ya onu yapmadan direk başladım anlatmaya; ikinci olarak çok fazla diyalog var çünkü yeterince kaliteli betimleme yapabildiğimi düşünmüyorum ve betimleme yapabilecek bir alan getiremiyorum aklıma, benim için yazarken önemli olan diyaloglar oluyor hep, dediğim gibi bunu bir kitapmış gibi düşünemiyorum, hatta insansal düşünemiyorum çok kurgusal aktarıyorum olayları ben, eksiklerimi karakterlerin konuşmalarıyla dolduruyorum; üçüncü olarak insanların hangi olaya ne derece tepki vereceklerini ve bu tepkilerinin sonuçlarının ne olacağını kestiremiyorum. Üçüncü maddeyi biraz açarsak şöyle, kitabımın ana karakteri sevgilisinin aslında sadece devlet tarafından görevlendirilmiş bir insan olduğunu ve duyguları ne kadar samimi olsa da onu bırakıp görev başına döndüğünü öğrendikten sonra e haliyle çok yıkılıyor, ama karşısında bunu ona anlatan bir de devlet görevlisi var ve etik olarak o adama da kızıp bağırması hiç uygun değil. Bir kere devlet memuru düğmesini koparsan iki aydan başlar. Düşünüyorum düşünüyorum çocuğa aşırı tepki verdirtsem ruhsal tahlillerini kaliteli yapamadığım gibi üstüne bir de öteki adamın gerilen sinirlerini de iyi yansıtamayacağım.

Sizce ne yapmalıyım?

(İyice Lori'nin Günlüğü'ne döndü olay. Bakalım kahramanımız bir dahaki bölümde kitabı hakkında neyden şikayetçi olacak. İzleyelim görelim.)


Buradan size "Yardım!" diye bağırıyorum.
Yok ya ağlamıyorum :P

4 yorum:

  1. Kitap yazmak sancılı bir süreç bence ve bu süreç içinde sen de çok sıkıntılı olacaksın. Bir çok insan için kitaplarda diyalogtan çok betimlemeler önemli oluyor. Gerçekten betimleme yapamadığını ya da karakterlerinin vereceği tepkileri yazmakta zorlanıyorsan insanları incelemeni tavsiye ederim. Mesela bir parka git ve insanların konuşmalarını dinle, mimiklerine dikkat et. Sonra da gözlemlediğin şeyler üstüne hikayeler yaz. Bir nevi empati kur. İyi bir gözlemci olursan kitabındaki karakterlerin duygularını da daha rahat şekilde yazarsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanları incelemek güzel olabilir, teşekkürler :)
      Mesela bugün dershanedeki kızların bazı tavırlarını ele alırsam karakterimin durduk yere birde çığlık atan bir canlı olmaması gerektiğini bilebilirim :D

      Sil
  2. yorum yapmak istedim ama kitap yazmaya hic yeltenmedim ( ilgimde yok yetenegimde yok ben iyi bir okuyucuyum) o yuzden sana tavsiye vermek isterdim ama Simgenin yazdiklarini okudum cok katiliyorum bencede onun dedigi bigi incelemeler yapmalisin
    Bol sans diliyorum sana Gonlundekiler gercek olsun
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil

Aklından geçenleri duymak istiyorum~