Neden gülümsüyorum, yine bilemedim

Galiba biri bana kedi muamelesi yaptığı zaman yelkenleri direk aşağı indiriyorum. Bu da garip bir deyim, savunmasız kalmak gibi. Böyle eriyip bitmek filan. Mesela Aytül yaptı bunu, E.'nin bloguna yaptığım yoruma cevap olarak da kedicik demiş bana, arada bir annem de yapıyor. Bir de insanların bana kedisel şeyler söylemesi olayı var, o da çok tatlı. Sanki insanlar sevdiğim şeyleri biliyormuş ve onlarla bana gösterdikleri değeri gösteriyorlarmış gibi. Odamdaki 3 tane kediyi ve iki tane ağzı olan (yapım hatası, ehe) (hediye de kendileri) origami kediciğimi çok seviyorum. Keşke güzel kediciklerim hiç kaybolmasaydı zamanında, düşündükçe hala kalbim acıyor. Ben bilgisayar oynarken birinin gelip yanıma oturması ne güzeldi. Ya da eve geldikleri ilk gün kaçıp yatağımın altına saklanmaları ve abimin arkadaşıyla onları oradan çıkarmak için uğraşmamız. Şımarıklar, nankörler, ama o kadar tatlılar ki kediler.

Ama konumuz kediler olmayacaktı galiba. Belki de yine konumuz yoktu ben buraya gelirken. Sadece şuan yeni açtığım şarkıda kedi dedi ve vay canına, sevdiğim her şeyin bir arada olduğu şarkılar ne kadar da güzel. Abimin Sarı'yı dinlerken aklına ben gelmesi gibi, bir başka şarkıda da kediler hakkında bir şey söylüyor ve ardından çaylar geliyor. Ve şuan bu şarkıyı da çok beğendim galiba. Çünkü gülümsüyorum.

Bugün farklı bir gün ve hiç de gün gibi hissettirmedi bana. Sanki hiç olmamış bir gün gibi. Yaklaşık üç buçuğa kadar facebookta milletle konuştuk. Okula gitmek zorunda olduğumu düşünüyordum ama sabah hiç gidesim yoktu, belki babam biraz kızdı ama çok da kızmadı. Kafamın içinde kocaman harfler vardı, sanki tüm fotoğraf buğulanmış ve üstünde büyük puntolu bir şekilde "NO" yazıyordu, yazı stilini de beğenmedim değil. Belki sabah uyku tutmadı ama sonra bir uyumuşum ki. Ve inanılmaz bir şekilde elektrikler kesilene kadar ders çalıştım. Arada da üç yıldır yıkamadığım kalemkutumu yıkadım. Uzun zamandır yıkanmayan bir şey yıkandığı zaman öyle uzun uzun akıyor ya kirleri, akıyor, akıyor, akıyor, sonra temizleniyor ve akacak kir kalmıyor. O kirler akarkenki görüntüsüne bayılıyorum ben. Temiz ve kirli kavramından çok o temizlenme işleminden hoşlanıyorum galiba.

Bugün (hayır sadece şuan) tartışmaya açık olmayan bir mutluluk var içimde. Hep böyle olsa her şey keşke. Başka şeyler umrumda değilmiş gibi davranabilirim o zaman. Ve ben böyle mutlu mutlu yazarken, aynı ülkelere aynı sebeplerle gitmek istediğim insanların olması bu dünyada, ve öylesine rastgele şarkılara aşık olmam. Ve şarkılara aşık olmamın normal olduğunu, kendimi onları aldatmak zorunda hissetmemem gerektiğini söyleyen insanlar da. Yüklemsiz cümleler, ya da öznesiz, nesnesiz. Cümleler de çok güzeller.

Bi de merak konusu olmasın o çocuk galiba eski sevgilimden nefret etmiyormuş, en azından Alpi'nin dediğine göre. Çocuk garip olduğu için anlamlandıramadan geçtim. Şu sıralar çok şeyi anlamlandırmadan geçiyorum. Bir de fark ettim ki yaparsam güzel şeyler olmayacağını bildiğim şeyleri hep yapıyorum, galiba ben bela arıyorum. Ama bu sefer kötü bir şeyler de olmadı. Bazen görmezden gelinmek de çok güzel. Karşıdaki insanların benden daha oturaklı akılları olduğu sürece.



Yüzyüzeyken Konuşuruz - Konuşulacak Şeyler
Siz de dinleyin ve mümkünse aşık oluna benim güzel kediciklerim.

6 yorum:

  1. çoğu zaman kurduğum bir cümle bu kedicik,
    bak şu adamı da bana bloggırdan biri kazandırdı.
    daha önce dinlememiş olduğuma şaşırıyorum gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki bulup da dinlemişim diyorum :)

      Sil
  2. İnsana çok hoş gelen ve kendini iyi hissettiren kelimeler olabiliyor bazen, kedicik gibi :)
    Şu kir olayına ben de katılıyorum. Kalem kutumu annemin defalarca söylemesiyle zordan yıkardım ve o akan kiri görünce ayrı bir keyif alırdım ben de :)
    Şarkı ve ses çok hoşmuş bu arada, sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırf yıkamak için kirli şeyler bulasım geliyor öyle olunca.
      Kalemkutusuna hep kalem aktığı için renkler ayrı güzel oluyor morlu pembeli :P

      Sil
  3. ama çok tatlı anlatmışsın tüm ayrıntılar hoş ki kedicik :)

    YanıtlaSil

Aklından geçenleri duymak istiyorum~